Els tres orificis són:
- El d'admissió: permet l'entrada de la mescla al càrter.
- El de càrrega: a travès d'ell , la mescla entra en el cilindre.
- El d'escapament: és el lloc per on surten els gasos després de la combustió.
Les dues fases del motor d'explosió de dos temps són:
- Fase d'admissió-compressió: el pistó comença des del punt més baix del motor i puja, l'orifici d'admissió s'obre i entra una càrrega de combustible en el càrter. Mentres segueix pujant, es tanca l'orifici d'escapament i el de càrrega; al mateix temps, es completa la compressió de la mescla en la cambra de combustió. I just abans que el pistó arribi al punt més alt del motor, la mescla s'encen i el pistó s'impulsa cap abaix.
- Fase d'explosió-escapament: en la segona fase, quan baixa el pistó, l'orifici d'escapament s'obre i surten els gasos cremats. Alhora, la part inferior del pistó funciona com a bomba i impulsa la mescla del càrter a l'orifici de càrrega. Per últim, la mescla, després de passar per aquest forat, arriba a la cambra de combustió.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada