dilluns, 23 d’abril del 2012

El Motor d'explosió de dos temps

Els motors d'explosió de dos temps són motors que transformen el moviment alternatiu amb tres orificis que es tanquen i obren i que fan la mateixa funció d'una vàlvula. Aquests tipus de motors, no són massa eficients, ja que contaminen bastant, rendeixen menys que el de quatre temps i la combustió que es fa és incompleta perquè produeix dipòsits d'oli lubricant que s'acumulen a l'orifici d'escapament i a la bugia. Normarlment, el combustible que s'utilitza és la gasolina i una petita part, d'oli.

Els tres orificis són:
  • El d'admissió: permet l'entrada de la mescla al càrter.
  • El de càrrega: a travès d'ell , la mescla entra en el cilindre.
  • El d'escapament: és el lloc per on surten els gasos després de la combustió.

Les dues fases del motor d'explosió de dos temps són:
  1. Fase d'admissió-compressió: el pistó comença des del punt més baix del motor i puja, l'orifici d'admissió s'obre i entra una càrrega de combustible en el càrter. Mentres segueix pujant, es tanca l'orifici d'escapament i el de càrrega; al mateix temps, es completa la compressió de la mescla en la cambra de combustió. I just abans que el pistó arribi al punt més alt del motor, la mescla s'encen i el pistó s'impulsa cap abaix.
  2. Fase d'explosió-escapament: en la segona fase, quan baixa el pistó, l'orifici d'escapament s'obre i surten els gasos cremats. Alhora, la part inferior del pistó funciona com a bomba i impulsa la mescla del càrter a l'orifici de càrrega. Per últim, la mescla, després de passar per aquest forat, arriba a la cambra de combustió.
La part dolenta d'aquest motor, és que no es pot evitar que una certa quantitat del vapor de mescla es barregi amb els gasos d'escapament de la combustió que surten a l'exterior.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada